Hvis du skal flyve langt, er det rart at få noget søvn, inden du kommer frem. Sådan gør du:

1. Sid det rigtige sted

Vælg en vinduesplads, hvor du nemt kan læne dig op ad væggen og selv bestemme, om der skal være rullet ned for vinduet eller ej. Lad pladsen være væk fra toiletterne og undgå en plads bagerst, da sæderne oftest ikke kan lægges ned. TIP: på Seatguru.com finder du nemt de bedste pladser på næsten alle fly.

2. Undgå kaffe

Søvnproblemer på grund af for meget kaffe bliver forværret, når du flyver. Til gengæld kan et glas vin eller en øl hjælpe dig til at slappe af – men drik med måde, for beruselse har den modsatte effekt og medfører som bekendt tømmermænd.

3. Hav det rigtige udstyr med

Tøj
Vælg behageligt tøj uden generende sømme og i materialer som bomuld. Medbring tørklæde til halsen så du ikke bliver forkølet af den kolde og tørre luft fra aircondition.

Nakkepude
Skåner din nakke, så du slapper bedre af og undgår at nakkesmerter efterfølgende.

Ørepropper
Lukker af for din sidemands hosten, babyskrig og sludrechatollet bag dig.

Sovemaske
Snyder kroppen til at tro, at det er mørkt. Gå efter en model, der sidder tæt, men som ikke strammer.

Kompressionsstrømper
Afhjælper hævede ben og uro. Hold dog stadig benene i gang ved at vrikke med fødderne, bukke benene og gå små ture, når det er tilladt.

 

Læs også tips til:

Medicin på rejsen

Sådan undgår du jetlag

Syg på ferien?

About The Author

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.